ULOTKI REKLAMOWE
Ulotki reklamowe – to jeden z najważniejszych nośników reklamy BTL. Ta forma marketingu pozwala w tani i szybki sposób dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Jednostkowy koszt ulotki czyli koszt dotarcia do jednego potencjalnego klienta spada wraz ze wzrostem nakładu. Dobrze zaprojektowana ulotka wymaga starannego rozważenia zawartości oraz odpowiednio dobranego designu i jest skutecznym źródłem informacji na temat firmy jej produktów lub usług. Ulotka jest skutecznym i stosunkowo niedrogim przekazem reklamowym pozwalającym na umieszczenie wszelkich ważnych informacji dla klienta. Ulotka posiada zwykle niewielką objętość, nie przekraczającą 4 stron. Może być w formie jednostronicowej lub składanej bądź rozkładanej broszury.
ULOTKI REKLAMOWE - FORMATY:
- DL (99 x 210 mm),
- A6 (105 x 148 mm),
- A5 (148 x 210 mm),
- A4 (210 x 297 mm),
- A3 (297 X 420 mm),
- kwadratowe (140 x 140 mm).
ULOTKI REKLMOWE - RODZAJE:
1. Ulotki proste.
Tutaj sprawa jest prosta. Ulotka reklamowa tego typu składa się z jednego arkusza papieru (kartki), jednostronnie lub dwustronnie zadrukowanego. Nie są one załamywane (falcowane), w związku z tym się nie składają. Mogą natomiast zostać poddane procesom introligatorskim mającym na celu np. ich uszlachetnienie czy bigowanie. Można powiedzieć, że tego typu materiały stanowią małe plakaty.
2. Ulotki składane.
Taka forma jest dla odbiorcy atrakcyjniejsza i bardziej go angażuje. Aby poznać jej całą treść, musi poświęcić więcej czasu i odsłonić kolejne miejsca z informacjami, niewidoczne przy pierwszym kontakcie z ulotką. Podstawowe zalety ulotek falcowanych to:
– niższe koszty produkcji,
– wysoki poziom skuteczności reklamy,
– więcej miejsca na treść i materiały graficzne niż dają ulotki standardowe,
– szeroki wybór sposobór falcowania oraz formatowania.
Ulotki składane – w przeciwieństwie do prostych – poddaje się procesowi falcowania. W jego wyniku papier składany jest równolegle lub równolegle i prostopadle. Minimalna ilość złożeń na jeden format ulotki wynosi jeden – dla druku falcowanego na dwie części.
Rodzaj ulotki składanej zależy od rodzaju falcowania. Poniżej opisaliśmy ich najpopularniejsze rodzaje.
- na pół
Taką postać posiada większość ulotek składanych. Zgodnie z nazwą arkusz papieru składany jest na dwie części, a miejsce falcowania przechodzi zwykle pośrodku kartki. Niekiedy, niestandardowo, może przebiegać w innym miejscu.
Ulotka złożona na pół umożliwia wówczas zadrukowanie treścią i grafiką czterech stron. Można ją poddawać innym procesom introligatorskim, np. procesowi uszlachetnienia.
- dwa razy na pół
W tym przypadku składanie na pół odbywa się dwukrotnie. Miejsca falcowania (tzw. zgięcia) zawsze przechodzą w połowie arkusza i są względem siebie równoległe. Ulotkę składaną tego typu można uatrakcyjnić poprzez zastosowanie bigowania, uszlachetnienia czy wykrawania. Formę tę posiadają często np. materiały wyborcze czy zaproszenia.
- obejmująco (tzw. w roladkę lub w "C")
Ten rodzaj ulotek składanych posiada trzy części zwane skrzydełkami, stąd też określa się go roladką. Występują w nim minimum dwa falce. Każde skrzydełko ulotki wchodzi do wewnątrz sfalcowanej już części i jest przez nią obejmowane.
W tego rodzaju ulotce wszystkie falce są po tej samej stronie arkusza, w związku z czym druk składa się jednostronnie. Szerokość poszczególnych łamów (skrzydełek) jest uzależniona od kolejności ich występowania. Najczęściej dwa zewnętrzne łamy mają tę samą szerokość, która równa jest wymiarowi materiału po złożeniu.
Ulotkę typu C wykorzystuje się powszechnie w restauracjach czy kawiarniach jako menu. Świetnie sprawdza się również w przypadku promocji oferty i usług sklepu. Podobnie zresztą można wykorzystać poniższe…
W skrzynce pocztowej zajmują tyle samo miejsca, co ulotki proste, jednak mieszczą o wiele więcej treści niż niezłożone ulotki w adekwatnym formacie. Dzięki temu zyskujemy dodatkową przestrzeń np. na reklamę i informacje o promowanej firmie – nie tylko adres czy dane kontaktowe, ale także teksty dotyczące oferty czy aktualnych promocji. Mamy również możliwość umieszczenia większej ilości przyciągających wzrok grafik lub zdjęć. Formę składaną w C i Z często stosuje się w przypadku menu kawiarni lub restauracji, np. pizzerii, fast-foodów, ale świetnie sprawdzi się także, gdy naszym celem jest promocja np. sklepu spożywczego czy drogerii.
- harmonijkowo (w "Z")
Ulotka tego typu składa się w tzw. harmonijkę. Gdy patrzy się na nią z boku, przypomina kształt litery Z (lub inaczej: zygzak). Składa się z minimum trzech skrzydełek (minimum dwóch falców). Każde kolejne pokrywa się z poprzednim, a falce wykonywane są po odwrotnych stronach arkusza, w związku z czym szerokość łamów może być jednakowa.
Podobnie jak roladki, Zetki doskonale sprawdzają się jako reklama ofert i usług. Dają dodatkową przestrzeń promocyjną, zajmują w skrzynce tyle samo miejsca, co ulotki proste.
- obwolutowo (w ołtarzyk)
Ten typ ulotek falcuje się zwykle dwukrotnie po tej samej stronie arkusza. Dzięki temu uzyskują one konstrukcję, która jednym może przypominać ołtarz z bocznymi, zamykanymi skrzydłami, drugim — obwolutę okładki książki. Ulotka składana obwolutowo ma szerszy łam środkowy (może być dodatkowo sfalcowany na pół) oraz dwa węższe łamy boczne.
Korzystając z ulotek składanych tego rodzaju, ważniejszy tekst warto umieścić w ich centralnej części, a dla dodatkowych informacji użyć powierzchni skrzydełek. W ten sposób większość łatwiej zainteresować potencjalnych klientów, zachęcając ich do głębszego zapoznania się z całą treścią druku. Atutem ulotek składanych obwolutowo może być ponadto ich oryginalna okładka.
- krzyżowo
Tutaj składanie arkusza papier odbywa się równolegle lub równolegle i prostopadle. W drugim przypadku zgięcia się krzyżują. Dla tego typu druku wykorzystuje się albo wielokrotne falcowanie prostopadłe, albo falcowanie mieszane. Ilość złamów uzależniona jest od bieżących potrzeb klienta i możliwości technologicznych falcerek.
Jeżeli miałeś kiedykolwiek w ręku rozkładaną mapę, z pewnością wiesz, jak wyglądają tego typu ulotki. Stosuje się je najrzadziej, zwykle umieszczając w opakowaniach leków czy innych produktach pakowanych do pudełek. Tym niemniej ulotką składaną krzyżowo możesz zaciekawić klientów czy gości, wykorzystując ją w formie zaproszenia na ślub czy inną uroczystość
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numer 728 366 690, mail’owego na adres biuro@agency4you.pl lub skorzystanie z formularza kontaktowego w celu uzyskania wyceny lub szczegółów dotyczących oferowanych przez nas usług oklejania samochodów.
Kontakt:
03-017 Warszawa, ul. Piknikowa 6/1